Thursday 12 May 2016

OsteMatrik


Komprehensif, Terbukti secara Klinikal & Mudah ditelan. 

Lindungi Tulang Anda dengan OsteMatrik. Anda memerlukan lebih daripada kalsium semata-mata untuk membina tulang yang kuat. OsteMatrik juga menyediakan satu matriks unik nutrien kritikal termasuk kalsium, vitamin D, magnesium & banyak lagi untuk membina & mengekalkan tulang yang kuat. 
• Membina tulang & gigi yang kuat. 
• Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal 
• Membantu dalam pengecutan otot & pelancaran saraf. 
• Membantu mengurangkan simptom- simptom senggugut seperti perut kembung, kekejangan, retensi air, mudah radang & kemurungan. 

OsteMatrik Membekalkan :

 • 1,000mg (100% Pengambilan Harian) unsur kalsium daripada sumber- sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi & mudah diserap dari alam semulajadi. 
• 400mg (100% Pengambilan Harian) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya. 
• 400IU (100% Pengambilan Harian) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium. 

Kaplet bersalut yang mudah ditelan. 

Sajian harian hanyalah sebanyak 4 kaplet. Untuk hasil yang lebih baik, ambil 2 biji kaplet, 2 kali sehari selepas makan. 

Perbezaan Shaklee 

Pengambilan hanya 2 kaplet OsteMatrik sahaja berupaya menghasilkan peningkatan ketara dari segi statistik dalam paras kalsium darah yang disukat dalam suatu tempoh 12 jam. Bagi membolehkan badan kita menggunakan kalsium untuk membina & memelihara kekuatan tulang, kalsium perlulah diserap terlebih dahulu. 

Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan. 

Manfaat Utama: 

· Menguatkan tulang – Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, ekzema, konvulsi/kekjangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat. 

· Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas – Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis. 

· Meringankan stress – Ia mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf,, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam. 

· Memperbaiki masalah haid – Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1,000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu ketika haid dan membantu membuang air kecil. 

· Pengalkalian tubuh – Kalsium adalah mineral alkali, dan ianya berkesan memastikan imbuhan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detokfisikasi. 

· Memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastric. 

· Vitamin D – Dinamakan vitamin D pada 1916 bila didapati ia mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegeterian yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi umur 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil supplemen vitamin D. 

· Magnesium – Ini adalah Ion positif no. 2 penting di dalam tubuh kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos. 

· Zinc, Boron, Manganes, Kuprum – Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk memperbaiki tulang, rawan dan menghalang arthritis. 

Bagaimana memilih kalsium premium? 

*pilih produk yang ada vitamin D dan magnesium. 

*Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum. 

*Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral. 

Cadangan: 

Untuk pemeliharaan kesihatan – 2 kali sehari, 2 tablet setiap kali (selepas makan). 

Untuk masalah haid, kehamilan, stress, kekejangan dan kebas-kebas – 2 kali sehari, 3 tablet setiap kali. 

Untuk retak tulang, osteoporosis – 3 kali sehari, 4 tablet setiap kali.

No comments:

Post a Comment